1 2 3
Biznesowy sukces "Sukces w biznesie jest jak jazda na rowerze. Albo jedziesz naprzód, albo upadasz."   H. Jackson Brown

Analiza SWOT

Planując własny biznes czy myśląc o jego rozwoju warto zrobić analizę strategiczną planowanego przedsięwzięcia. Świetnym narzędziem do tego typu analiz jest analiza SWOT. Jest to analiza mocnych (Strengths) i słabych (Weaknesses) stron oraz szans (Opportunities) i zagrożeń (Threats). Mocne i słabe strony dotyczą samego przedsiębiorstwa. Szanse i zagrożenia zaś płyną ze środowiska zewnętrznego, a więc zależą od konkurencji, warunków rynkowych itp. Wypisanie tych czynników i przedstawienie ich w macierzy ukazuje wzajemne powiązania. Dzięki nim możemy odnaleźć np. które mocne strony pozwolą przezwyciężyć zagrożenia czy też które słabe strony nie będą miały znaczenia przy ogromnych szansach płynących z otoczenia. W zależności od ilości powiązań pomiędzy ćwiartkami macierzy możemy wybrać jedną ze strategii: agresywną, konserwatywną, konkurencyjną i defensywną. Najlepiej z nich rokuje strategia agresywna, w której przeważają mocne strony i są powiązane z dobrymi warunkami zewnętrznymi. Najgorszym zaś wnioskiem jest strategia defensywna, która może zwiastować upadek przedsiębiorstwa.



Przeczytaj również:

Samozatrudnienie czy etat


Wiele osób staje przed dylematem samozatrudnienie czy etat, otrzymując taką propozycję ze strony pracodawcy. Każde z tych rozwiązań ma swoje wady i zalety. Często pracodawca chcąc zredukować koszty zatrudnienia woli zatrudnić firmę, a nie osobę, mimo że w praktyce jest to ta sama osoba. Dzięki temu można wynegocjować wyższe ...

Wpis do ewidencji działalności gospodarczej


Przy zakładaniu jednoosobowej działalności gospodarczej podstawą jest uzyskanie wpisu w centralnym rejestrze osób prowadzących działalność gospodarczą czyli w CEIDG. Dzięki udogodnieniom, które rząd stara się wprowadzać, aby ułatwiać zakładanie firm, taki wniosek możemy wypełnić przez Internet. Po wypełnieniu, można ...

Formalności przy zakładaniu firmy


Zakładając firmę, oprócz wpisu do ewidencji działalności gospodarczej należy postarać się o numer REGON nadawany przez GUS oraz NIP (jeśli się go jeszcze nie posiadało). Jeśli działalność jest jednoosobowa, to posiadany osobisty nr NIP, staje się numerem firmowym. Kolejnym etapem jest zgłoszenie firmy do ZUS, w którym należy ...

 
Copyright www.milleniumproject.pl