1 2 3
Biznesowy sukces "Sukces w biznesie jest jak jazda na rowerze. Albo jedziesz naprzód, albo upadasz."   H. Jackson Brown
Wpisy dla tagu: e-commerce

Sprzedaż przez Internet

Szukając pomysłu na własny biznes warto rozważyć prowadzenie firmy, w której główny kontakt z klientami odbywa się za pomocą Internetu. Mowa tutaj o e-commerce, które święci triumfy i sprawia, że własny sklep staje się produktem dostępnym niemal dla każdego. Jak w każdym biznesie liczy się przede wszystkim pomysł. Sprzedawać przez Internet można bowiem wszystko, począwszy od ubrań, butów, książek, produktów dla dzieci, poprzez urządzenia AGD aż po materiały budowlane. Otwierając sklep nie trzeba być programistą, ani specjalistą od Internetu, gdyż pomocą służą gotowe programy przeznaczone do prowadzenia sklepów internetowych. Oferują one produkty dostosowane do sklepów różnej wielkości, a za wybrane rozwiązanie można płacić jednorazowo lub miesięcznie jako abonament za korzystanie z programu. Nie trzeba jednak od razu inwestować w sklep. Można na początek sprzedawać swoje produkty za pomocą serwisów aukcyjnych, które doskonale nadają się dla osób rozpoczynających działalność. Sprzedaż tam nie wymaga bowiem żadnych początkowych nakładów, a opłaty są zależne od wartości i ilości wystawionych przedmiotów.

Serwisy aukcyjne

Serwisy aukcyjne takie jak allegro czy Ebay świetnie się sprawdzają, jeśli dopiero rozpoczynamy przygodę ze sprzedażą przez Internet. Nie wymagają one bowiem dużej inwestycji na początek, nie wymagają własnej domeny ani oprogramowania do prowadzenia sklepu internetowego. Wystarczy zarejestrować użytkownika firmowego i już można sprzedawać swoje produkty. Oczywiście nie są to serwisy darmowe, gdyż za wystawienie przedmiotów pobierana jest prowizja, różna w zależności od kategorii, w których oferowane są przedmioty. W przypadku udanej sprzedaży dodatkowo pobierana jest prowizja jako procent od kwoty sprzedaży, jednakże koszty te nie są wielkie. Sprzedaż w takich serwisach możemy uznać jako swoiste badanie rynku. Dzięki nim możemy bowiem poznać oczekiwania klientów, sprawdzić, które produkty cieszą się większą popularnością i dopiero później, w ramach rozwijania działalności stopniowo inwestować we własny sklep. Wiele osób działa także równolegle, sprzedając na allegro, a przy tym prowadząc sklepy internetowe.

Jak zdobyć klienta przez Internet

Każda firma do swojego działania potrzebuje klientów, którzy będą korzystać z oferowanych przez nią usług lub kupować oferowane przez nią produkty. W obecnych czasach coraz trudniej zdobyć klientów, gdyż konkurencja w niemal wszystkich dziedzinach jest ogromna. Z pomocą przychodzi Internet, który jest medium, za pomocą którego możemy dotrzeć do potencjalnych klientów. Jeśli chcemy dotrzeć do klientów indywidualnych, którzy spełniają określone warunki np. wiek, miejsce zamieszkania itp. warto na miejsce reklamy wybrać serwisy, które są do nich skierowane. Dzięki temu dotrzemy do wybranej grupy docelowej. Można także wykonać mailing, który sprawi, że informacja o produktach dotrze do szerokiego grona osób. Ostatnio coraz popularniejsze stają serwisy oferujące zakupy grupowe. Dzięki nim usługi czy produkty dostępne przez tego typu serwisy w promocyjnych cenach mogą zachęcić klientów do skorzystania z nich. Tacy klienci zadowoleni z obsługi czy z produktów prawdopodobnie do nas wrócą, a także polecą nas swoim znajomym.

Reklama w Google

Wyszukiwarka Google jest na pierwszym miejscu w rankingu wyszukiwarek używanych przez internautów w Polsce. Jest to więc doskonałe miejsce do zareklamowania swoich produktów. Oprócz pozycjonowania strony czyli starania się, żeby pojawiła się ona na pierwszej stronie wyników wyszukiwania można wykupić reklamę płatną czyli Google Adwords. Reklamy te są widoczne powyżej i obok wyników wyszukiwania. Wyświetlanie reklam jest definiowane poprzez ustalenie słów kluczowych, po których wpisaniu ukaże się reklama. Dzięki temu osoba, która wpisze w wyszukiwarkę mieszkania w Warszawie jest z pewnością dobrym odbiorcą reklamy pośrednika czy developera ze stolicy. Dzięki odpowiedniemu zdefiniowaniu słów kluczowych reklamodawca wie, że jego reklamy nie będą oglądali poszukujący mieszkań np. w Sopocie, gdyż im ta reklama się nie wyświetli. Co ważne w usłudze Google Adwords płaci się wyłącznie za wyniki czyli za kliknięcia w reklamę. Samo wyświetlanie nie generuje kosztów. Wyniki działań reklamowych można na bieżąco oglądać w formie raportów.

 
Copyright www.milleniumproject.pl