1 2 3
Biznesowy sukces "Sukces w biznesie jest jak jazda na rowerze. Albo jedziesz naprzód, albo upadasz."   H. Jackson Brown
Wpisy dla tagu: internet

Firma w Internecie

Wraz z rozwojem Internetu rozwinęły się także możliwości jakie daje prowadzenie biznesów internetowych. Zarabianie pieniędzy przy użyciu Internetu, który jest używany jako narzędzie dotarcia do klienta jest nieograniczone. Badania pokazują, że większość osób w wieku produkcyjnym na co dzień korzysta z Internetu. Szukają oni przede wszystkim informacji, gdyż jest to najprostszy i najszybszy sposób. Niektórzy mówią, że jeśli Cię nie ma w Internecie to znaczy, że nie istniejesz. W związku z tym niemal każdy biznes, czy jest to szycie spodni czy usługi hydrauliczne, powinien być obecny w sieci. Wielu firmom, np. budowlanym wydawało się do tej pory, że ich usługi niedostępne przecież w sieci, nie muszą być tam obecne. Nic bardziej mylnego. Klienci poszukują informacji w sieci, opinii, realizacji, oferty, obszaru działania. Dobra strona internetowa, z opisem oferowanych usług, ze zdjęciami z realizacji może zdziałać więcej niż krótkie anonse w prasie. Internet staje się najbardziej popularnym medium – i to zarówno informacyjnym jak i reklamowym.

Sprzedaż przez Internet

Szukając pomysłu na własny biznes warto rozważyć prowadzenie firmy, w której główny kontakt z klientami odbywa się za pomocą Internetu. Mowa tutaj o e-commerce, które święci triumfy i sprawia, że własny sklep staje się produktem dostępnym niemal dla każdego. Jak w każdym biznesie liczy się przede wszystkim pomysł. Sprzedawać przez Internet można bowiem wszystko, począwszy od ubrań, butów, książek, produktów dla dzieci, poprzez urządzenia AGD aż po materiały budowlane. Otwierając sklep nie trzeba być programistą, ani specjalistą od Internetu, gdyż pomocą służą gotowe programy przeznaczone do prowadzenia sklepów internetowych. Oferują one produkty dostosowane do sklepów różnej wielkości, a za wybrane rozwiązanie można płacić jednorazowo lub miesięcznie jako abonament za korzystanie z programu. Nie trzeba jednak od razu inwestować w sklep. Można na początek sprzedawać swoje produkty za pomocą serwisów aukcyjnych, które doskonale nadają się dla osób rozpoczynających działalność. Sprzedaż tam nie wymaga bowiem żadnych początkowych nakładów, a opłaty są zależne od wartości i ilości wystawionych przedmiotów.

Serwisy aukcyjne

Serwisy aukcyjne takie jak allegro czy Ebay świetnie się sprawdzają, jeśli dopiero rozpoczynamy przygodę ze sprzedażą przez Internet. Nie wymagają one bowiem dużej inwestycji na początek, nie wymagają własnej domeny ani oprogramowania do prowadzenia sklepu internetowego. Wystarczy zarejestrować użytkownika firmowego i już można sprzedawać swoje produkty. Oczywiście nie są to serwisy darmowe, gdyż za wystawienie przedmiotów pobierana jest prowizja, różna w zależności od kategorii, w których oferowane są przedmioty. W przypadku udanej sprzedaży dodatkowo pobierana jest prowizja jako procent od kwoty sprzedaży, jednakże koszty te nie są wielkie. Sprzedaż w takich serwisach możemy uznać jako swoiste badanie rynku. Dzięki nim możemy bowiem poznać oczekiwania klientów, sprawdzić, które produkty cieszą się większą popularnością i dopiero później, w ramach rozwijania działalności stopniowo inwestować we własny sklep. Wiele osób działa także równolegle, sprzedając na allegro, a przy tym prowadząc sklepy internetowe.

Firmowa strona internetowa

Treść dodano: 21-02-2012, Tagi: klient, internet,

Działając w obecnych warunkach rynkowych każda szanująca się firma ma swoją stronę internetową. Służy ona przede wszystkim do prezentacji firmy, przedstawienia oferowanych usług czy produktów. W zależności od rodzaju działalności może także być galerią wykonanych prac czy listą firm, dla których pracowaliśmy. Nie można oczywiście zapominać o danych kontaktowych, a zwłaszcza telefonach i mailach, gdyż są to główne środki komunikacji z potencjalnymi klientami. Warto prowadzić dział aktualności, w którym możemy się pochwalić bieżącymi projektami lub ilością osób, które są naszymi klientami. Żeby jednak klient na naszą stronę internetową trafił to musi ona mieć łatwy do zapamiętania adres. Trzeba ją także pozycjonować, żeby była widoczna w górnych wynikach wyszukiwania najpopularniejszych wyszukiwarek. Praktyka pokazuje bowiem, że 90% osób szukając informacji korzysta z wyszukiwarek, a potem interesuje ich tylko pierwsza strona wyników wyszukiwania. W osiąganiu takich wyników z pomocą przychodzą firmy, które profesjonalne świadczą usługi pozycjonowania.

 
Copyright www.milleniumproject.pl